mandag den 27. februar 2012

Tomatsuppen, som ikke blev som den skulle

Ind imellem, så skal man holde sig til det man VED bliver godt. - jeg havde en kogeplade for lidt i dag, der skulle koges æg til frokost, steges bacon til aftensmaden, koges kartofler til babyens aftensmad og laves tomatsuppe til os andre - og så manglede jeg en kogeplade til suppehornene.

Jeg tænkte så, at hvis jeg blot puttede ekstra vand i suppen, og så hornene ned i, så ville det være fint - det var det bare ikke. De slugte al væden, så det var en tør suppe vi fik os. Og den bacon vi har købt er så salt, at den næsten er uspiselig, så det skal man også lige huske på, når vi bruger det. så lidt en øv-mad-dag for mig.

Men dem der skal der jo også være plads til, for så ved jeg, at jeg næste gang bliver rigtig glad for min tomatsuppe.


Normalt laver jeg suppen således:

2 dåser hakkede tomater.
vand svarende til 2 dåser
salt, peber og de krydderier man kan lide.
(er man småsyg, er hvidløg og chilli perfekt)

Put tomat og vand i en gryde og lad det koge op, når det koger, skrues der ned, og det småbobler i ca. 30 min ved svag varme. Det må ikke koge, da tomaterne kan blive bitre.

Jeg blender som regel suppen, mest fordi min datter ikke er så vild med suppen ellers og det var jo hendes der havde bestilt det.

Når suppen er færdig serveres den. Der hører suppehorn og bacon til i vores hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar