søndag den 15. august 2010

Ude godt men hjemme ER nu bare bedst.

Sådan tænker jeg altid, når vi har været afsted i en weekend, og det er det samme i dag, hvor vi overnattede hos min mutti, efter en 40 års fødselsdag vi var til i går. Jeg vågnede meget tidligt, og blev derfor færdig med Jomfruens elsker. Spændende bog! Meget! Jeg har en lille forkærlighed for Elisabeth og Tutor-tidens England. Men det ærgelige er så, at jeg nu ingen bog har at komme igang med i aften!

Vi fik hentet Viktoria, som var træt efter et døgn sammen med farmor og farfar, og nu ligger og ser tegnefilm på sofaen ved siden af mig. Mine planer er at lave madplanen for den kommende uge, som uanset vejret skal stå på grillmad, da vi river køkkenet ned, for at rive en væg ned, og bygge det hele op igen, bare med en meter mindre køkken. Ja planer er her nok af.

Indtil videre, står der grillet gris, salat og arabisk brød på planen. Det er helstegt gris fra vores fødselsdagsfest, som er frosset ned. Jeg tør det op, og flår det med fingerne, så det er i tynde strimler - derefter blandes det med krydderier, hvidløg og alm. løg. Lidt sirup, soya og lidt olie og steges sprødt. det smager så godt!

Vi skal også have bøffer, og hvis kødlisten holder, er der kyllingelår i fryseren også. Så tre dage er afsat. En dag får svigermor lov at stå for maden, og så må vi se hvad jeg ellers finder på.

Men nu står der afslapning på programmet, det først, måske lidt søvn, og så fjerner vi alt fra køkkenet. senere!

2 kommentarer:

  1. Rimeligt sejt at lave madplan uden køkken! :worship:

    Det lyder iørigt superlækkert med grisen.

    SvarSlet
  2. Ja ikke :-) Al maden skal bare laves på grillen, det kan jo godt lade sig gøre, men nogle råstegte kartofler, håber jeg. Nu ser vi :-D

    Det gris er SÅ lækkert, og med kylling der er kogt først så er det også lækkert lækkert!

    SvarSlet