tirsdag den 17. august 2010

strikkerier

Ja, jeg strikker jo, og jeg elsker det! Det er skønt at sidde med om aftenen, mens fjernsynet kører, for man kan snakke imens og kigge tv - næsten hele tiden.

Jeg er netop blevet færdig med en "vest"/top til Viktoria til når det bliver koldere. Jeg har haft lavet en for et stykke tid siden i restegarn, som ses bag den nye.

Begge hitter, det er jo pigefarver! Men personligt kan jeg bedst lide den røde - den sidder bedre på hende, da afslutningen er blevet pænere! Der er ikke riller øverst på den i restegarn.
Toppen er lavet i alm. bomuldsgarn, og strikket på rundpind 2½ ved ærme på mønsteret starter man med at slå masker op til ærmegab, det er ikke det nemmeste jeg har prøvet, det er bestemt ikke nemmere at jeg er venstrehåndet, så derfor laver vrangopslag, det skal jeg så lige huske på en anden gang.

- opskrift og diagram kan findes på Familiejournalens hjemmeside, her: http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Strik%20til%20born/2008_38_Lunt%20til%20lillepigen.aspx

Det fine mønster øverst på toppen har jeg tænkt mig at bruge til et sjal til mig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar