mandag den 12. marts 2012

Forårsruller

 Nøj hvor var de gode! Som i helt vildt! Jeg stegte en masse grønsager, skåret i tynde strimler i jordnøddeolie og ristet sesamolie. (løg, porrer, hvidkål og gulerod) De blev stegt hver for sig, og gulerødderne fik desuden lidt fiskesauce. 

Til sidste stegte jeg oksekød og gav det lidt soya. Det blev blandet sammen og fik tandoori krydderi samt 5spice (Stjerneanis, kanel, kryddernellikke, Sichuanpeber og fennikel - en kinesisk krydderblanding)

Som det sidste puttede jeg det hele i en klud, for at trække væden ud. Det kom i køleskabet og stod der det meste af dagen. Lige inden de skulle rulles, puttede jeg finthakket basilikum og mynte i, samt lidt soya.

Her til aften rullede datteren og jeg så disse fine ruller - vi brugte rispapir. Det er stift når det kommer ud af pakken, så jeg lagde det over en dyb tallerken og skyllede rispapiret i varmt vand - på den måde blev rispapiret blødt og lagde sig i bunden af tallerknen - fyldet blev puttet ned i midten af tallerknen og rispapiret foldet først henover, så siderne ind over midten og til sidst rulles sammen. 


Meningen var, at rullerne skulle være stegt, men babyen havde feber og tiden løb fra mig, så de blev spist "rå" - men da det var rispapir der var om dem betød det ikke noget.

jeg lavede en dip af soya, fiskesauce og chilliflager. Det var skønt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar