lørdag den 11. september 2010

lørdagshygge!

Jeg elsker lørdage! Man kan sove længe hvis man gider, eller stå tidligt op og have huset for sig selv, mens de andre sover længe. Det er skønt uanset! Lørdagsygge er også rundstykker og blødkogte æg - eller der er weekendhygge, og noget så rart at have tid til!

En anden ting der er skønt ved lørdage, er madplanen! vi kører spareuge i den kommende uge, og har sat os for at leve så billigt som muligt! Det kan lade sig gøre med et stort forråd og en fryser! og jeg har en fyldt en af slagsen, så hvorfor ikke! Når jeg laver mine madplaner, skriver jeg først dagene ned, og tænker så over vad vi skal i løbet af ugen - er der dage hvor vi har mere travlt end andre - Her er det onsdag, for der går Viktoria til dans!

Ugens mad bliver skrevet ned, basal indkøbene kommer på en anden liste, feks. er frugt, mælk og rugbrød altid på vores indkøbsliste. Bagefter skriver jeg det ned vi skal have til aftensmaden, og nogle små ting vi mangler - og så kigger jeg tilbudsaviser! Det er også lørdagshygge herhjemme. God musik, og kaffe ved spisebordet! Se - der er da smart, eller EJ det mangle vi (som kaffen der er på bud i bilka i den kommende uge)


Bagefter hygger vi med andre ting. I dag er der lavet dej til boller, og klippet i afdækningspapir, som Viktoria tegnede på en regnvejrsdag i sommers.


De udklippede stykker er kommet i "glas" og ramme (dem fra Ikea) og skal hænges op på hendes værelse! Så kan hun selv nyde sine kreationer, og en anden dag kan der blive tegnet nye mennesker eller dyr eller hvad hun lyster - så kan de komme i rammerne istedet.
REN hygge!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar