lørdag den 23. juli 2011

snak om is

Jeg elsker is! uuuuhm, det er noget af det bedste, og nu her mens jeg har været gravid, den eneste "snack" jeg har haft mulighed for at spise, alt andet har resulteret i opkast eller voldsom kvale og halsbrand.

Så is har jeg spist meget af inden for det sidste halve år. Linomadeis og fløde/sødmælksis.

Meget is har jeg lavet selv, også selvom det er en længere process. Det skal planlægges, når jeg laver is.

Den første dag, pisket æggeblommer og sukker, og blandes med opvarmet sødmælk og den ønskede smag. Det køles helt ned, og jeg synes det bedste resultat er, at lade det køle et døgn. Så næste dag puttes massen i min ismaskine, som også er min bagemaskine og blender og alt muligt - min kære Kenwood, tilsat en is enhed, som giver os skøn is.

Sådan ser isen ud, lige inden turen i fryseren:
Denne is er en vaniljeis, lavet på sødmælk, letmælk og vanilje - der er lige inden isen kom ud af maskinen tilsat chokoladestykker. MUMS!

Her er isen klar til at blive spist:
Den var ret fantastisk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar