torsdag den 18. november 2010

om strik

Jeg opgav den. Den der strikkede vest, som ellers virkede SÅ lovende, men jeg blev ved med at lave fejl i opskriften. For mig var der alt for meget jeg skulle holde styr på, på en gang, med mønster, vendestrik igen og igen, indtagninger, udtagninger og endnu et mønster. Jeg endte med at glemme indtagninger omkring ærmet, og da jeg skulle trevle op for 3. gang så opgav jeg det helt!

Nu er jeg i fuld gang med en Lille Slyngel til Viktoria, og den bliver tilgengæld noget så fin! jeg strikker den i bomuld/uld blandingen og i en fin lilla. Det bliver lige noget for Viktoria, det er jeg sikker på.

Min vest er noget af det første jeg har opgivet at strikke, og det er godt træls, sagt på jysk. Jeg opgiver ellers ikke strik, men hyggen gik helt af arbejdet, når jeg sad og blev sur på arbejdet, og ikke kunne nå at følge med i fjernsynet - det er halvdelen af det at strikke for mig, at jeg kan kigge fjernsyn på samme tid.

Jeg er så gået igang med en anden vest til mig selv, og skal have fundet nogle fine knapper til 6 stk. skal jeg bruge, og de skal være store + jeg skal have fat i nogle store fine til min efterårsfrakke, som har store lukkede knapper. Sytråden de er syet på med, kan ikke holde, så nu vil jeg have rigtige knapper.

Jeg har forhørt mig i stof og stil efter røde knapper (frakken er mærkegrå) for at give frakken et pift, men ekspedienten vvar ikke særligt hjælpsom og lettere ubehøvlet over min forespørgsel, så stof og stil er udelukket.

Så først og fremmest skal jeg have fundet et godt sted at købe mine knapper!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar