Det er tarteletter! Helt ufatteligt lækre! Jeg er træt af, at de er så dyre i indkøb, så her har jeg lavet dem selv. Nemt og meget billigere.
Som fyld fik vi kylling. En helt almindelig opbagt sovs (jeg laver den med olie og mel, væden fra aspargessnitter, mælk og vandet kyllingen havde kogt i. Når sovsen er tyk nok, tilsættes kyllingekødet pillet i små stykker og aspargessnitterne. Men dem glemte jeg denne gang.
Det gjorde nu ikke så meget, det var fantatisk uanset.
torsdag den 17. maj 2012
mandag den 14. maj 2012
All inn! Tomatsalat
Nogengange så skal mange bare gøre noget godt! Og en tomatsalat med cherrytomater, friskskåret feta, små løg stykker og en god krydderblanding det er at gå All inn på at gøre noget godt!
Uhm!
Uhm!
fredag den 20. april 2012
Næsten færdig
Min fine sovetrøje til babyen er næsten færdig. Jeg mangler at sy sammen og lave huen lidt større. Men han ser ud som om han godt kan lide den.
fredag den 13. april 2012
Det er ikke så tit jeg får det husket
Det med at blogge. Det er så meget andet pt.
Men vi får stadigvæk skøn mad herhjemme, og jeg skal nok huske, at få lagt opskrifterne ind. Ikke mindst for min egen skyld, de er så meget nemmere at finde herinde!
Imens kan i få afsløringen på de hemmeligheder, jeg lavede i februar:
Men vi får stadigvæk skøn mad herhjemme, og jeg skal nok huske, at få lagt opskrifterne ind. Ikke mindst for min egen skyld, de er så meget nemmere at finde herinde!
Imens kan i få afsløringen på de hemmeligheder, jeg lavede i februar:
Hulmønster
Jeg er blevet bidt af det! Det flotte hulmønster, jeg har brugt til babyens sommersovetrøje. Jeg overvejer at opfinde en kortærmet cardi' til mig selv med dette skønne mønster, men først når jeg er færdig med babyens trøje (mangler lidt ærme + 1 ærme) og en vest til ham også.
torsdag den 29. marts 2012
En lille trøje til babyen.
Jeg har så meget blåt garn - og det er slet ikke fordi, jeg køber meget blåt garn, slet ikke!
Jeg har garn liggende til flere trøjer, og venter på en opskrift på den fineste trøje med hætte. Vi har allerede sådan en trøje til babyen, men han er ved at vokse fra den.
Mens jeg venter på opskriften, så laver jeg selv en lille bluse til babyen. Den bliver med hætte har jeg besluttet.
Jeg tror, den bliver fin
Jeg har garn liggende til flere trøjer, og venter på en opskrift på den fineste trøje med hætte. Vi har allerede sådan en trøje til babyen, men han er ved at vokse fra den.
Mens jeg venter på opskriften, så laver jeg selv en lille bluse til babyen. Den bliver med hætte har jeg besluttet.
Jeg tror, den bliver fin
lørdag den 24. marts 2012
Den foldede hue.
Jeg ved ikke om i kan huske det, men i vinters strikkede jeg på en hus, som skulle foldes. Huen var nem nok at strikke, et langt stykke i ret.
Men så kom jeg til at folde, og så gik jeg helt kold. "opskriften" var slet ikke til at forstå, jeg havde min svigermor til at forsøge, og hun fik hele sit arbejde til at folde hue (og papir) så kom den videre til en af hendes kollegaers svigermor, og vist også videre derfra.
Nu er den foldet, og skal blot syes sammen - men den har været langt omkring, og jeg har ikke fået den hjem endnu. Min svigermor har den liggende, og nu haster det ikke - det er ikke rigtigt sæson for huer pt.
Men så kom jeg til at folde, og så gik jeg helt kold. "opskriften" var slet ikke til at forstå, jeg havde min svigermor til at forsøge, og hun fik hele sit arbejde til at folde hue (og papir) så kom den videre til en af hendes kollegaers svigermor, og vist også videre derfra.
Nu er den foldet, og skal blot syes sammen - men den har været langt omkring, og jeg har ikke fået den hjem endnu. Min svigermor har den liggende, og nu haster det ikke - det er ikke rigtigt sæson for huer pt.
Abonner på:
Opslag (Atom)






