søndag den 5. februar 2012

Mørbrad i flødepaprika

Dagens aftensmad - der var to fejl i opskriften, tiden i ovnen var ikke lang nok, jeg vil bruge mindst dobbelt tid næste gang, og så var der slet ikke nok paprika!

Opskiften er til 4 pers.
2 mørbrad
2 peberfrugter
50 gram smør
200 g cocktailpølser
salt og lidt paprika (hvor er peberet henne?)
1 dl vand
2½ dl fløde
200 gram porre

afpuds mørbraderne og skær dem i 8 - 10 skiver.
Bank dem med hånden (det glemte jeg - ups)
brunes i smøret og lægges i et fad
kog panden af med vandet og hæld skyen over kødet
drys salt og paprika over (og peber for pokker! )
det resterende tilbehør fordeles over kødet
tilsæt fløde og dæk fadet med låg eller folie.

200 grader i 30 min (jeg vil mene dobbelt tid - selvom man banker bøfferne, så er de store, og skal efter min bedste overbevisning have længere tid!)

server med ris.

Retten lyder kedelig, men peberfrugt og porre gør at den bliver et flot farvesyn og det smager herligt - Igen så vil jeg mene, at retten skal have længere tid i ovnen, og måske de sidste 15 min uden låg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar